Powered By Blogger

Wednesday, February 17, 2010

Melayu yang Rosak

PAda 24-25 Disember yang lalu, saya sekeluarga pergi ke KL untuk berjalan sempena musim cuti sekolah.
Antara tempat yang dilawati adalah muzium negara, KLCC dan midvalley...
Perkara yang menyedihkan di sini adalah apabila ramai anak melayu yang turut sama untk menyambut perayaan krismas. Bagaimana Saya tahu mereka adalah melayu? Kerana mereka berbahasa Melayu dan rupa wajah mereka seperti Melayu.

Apa yang mereka buat?
Mereka memakai topi Santa...

X boleh pakai ke?
X tau la. Tapi pendapat saya, bagi remaja lelaki ini tidak memakai kopiah atau songkok pada hari raya tetapi pada masa krismas mereka boleh menyarungkan topi santa di kepala. Bagi remaja perempuan pula mereka secara terang-terangan tidak memakai tudung dan tanpa segan silu boleh pula menutup rambut mereka dengan topi santa tu juga... sILAP saya juga kerana tidak mengambil gmbar utk ditunjukkan sebagai bukti.. Maaflah...

Bagaimana sekarang?
X pela. Mungkin mereka ni Melayu Kristian kot. Sebab Melayu sekarang ni x semestinya Islam lagi. Ini berdasarkan bukti kajian yang dilakukan oleh sebuah badan. Apabila mereka meletakkan peratusan orang Melayu adalah 52% tetapi peratusan Islam adalah 50%. JAdi ini membuktikan ramai orang Melayu tidak Islam kerana bangsa lain seperti Cina, India dan kaum lain juga memeluk Islam. Sepatutnya peratusan tersebut lebih tinggi daripada 50%.

Sekian sahaja luahan perasaan aku terhadap bangsa..

SEDARLAAAAHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment